שמפו יבש בהכנה ביתית מ2 רכיבים בלבד

אם מעולם לא שמעתם על שמפו יבש ואתם סקרנים להכיר, או שאתם משתמשים ותיקים ובא לכם להכין תחליף יותר טבעי ובטוח באמצעות רכיבים פשוטים מהמטבח – כדאי שתמשיכו לקרוא.

הנה טריק קטן ופשוט שעוזר לי להרוויח עוד קצת זמן בסדר היום העמוס, מתאים בדיוק לרגעים שפשוט אין זמן לחפוף ואני בדיוק צריכה לצאת מהבית. זה משדרג בשניות את מראה השיער העייף והשמנוני, משאיר אותו רך, נעים למגע ומלא נפח. זה פתרון מעולה אם יש לכם רק כמה דקות להתארגן לפני שאתם יוצאים מהבית.

ברור שאין כמו הרגשה של שיער נקי וחפוף, אבל בואו נהיה מציאותיים.. לפעמים פשוט אין זמן לטקס שלם של חפיפה, מסיכה, ייבוש, סרום, עיצוב ועוד. זה אחד הדברים היותר גאוניים שגיליתי במקרה באינטרנט שאני ממש אוהבת ועשה לי את החיים קלים יותר, זה כולל רק שני רכיבים עיקריים ובא לי שכולם יכירו גם!

נשמע טוב מידי כדי להיות כל כך פשוט נכון? תנסו עכשיו, תודו לי אחר כך 🙂

שמפו יבש טבעי

למה אני מכינה בעצמי?

כבר הרבה שנים שאני משתמשת בשמפו יבש, ניסיתי המון מוצרים שונים, באבקות או תרסיסים, עד שעצרתי לקרוא את רשימת הרכיבים. חלק גדול מהמוצרים המסחריים מגיעים בצורת תרסיס, מכילים בישום סינטטי, תוספת של צבעים מלאכותיים ועוד חומרים לא רצויים נוספים שממש לא בא לי לשאוף ובטח שלא לשים על הקרקפת שלי. חוץ מזה הם גם ממש מזיקים לסביבה.

אז אם יש פתרון יעיל ופשוט שעובד מדהים עם רכיבים טבעיים אז למה לא לגשת למטבח ולהכין לבד?

כמה מילים על תדירות החפיפות

יכול להיות שאתם פריקים של חפיפות שיער בכל יום ולא מאמינים בהפחתת תדירות, אולי יש לכם שפע של זמן לחפוף או שלא תתחברו לרעיון וזה ממש בסדר. אני לא כאן כדי לשכנע אתכם אחרת. אני רק משתפת מה עובד באופן אישי הכי טוב בשבילי.

אני חופפת את השיער 2-3 פעמים בשבוע. פעם הייתי חופפת בתדירות יומיומית או אחת ליומיים, הרגשתי שהשיער נהיה שמנוני הרבה יותר מהר. כשהפחתתי את התדירות השיער פשוט התחיל "להתרגל" לייצר פחות שומן. ככל שחופפים בתדירות גבוהה יותר, זה גורם לפעולה הפוכה של ייצור מוגבר יותר של שומנים.

אז באיזו תדירות מומלץ לחפוף? אין פה תשובה חד משמעית, זה מאוד תלוי באורח החיים שלכם, סוג השיער, גנטיקה מזג אויר ובהעדפה אישית שלכם.

מה זה שמפו יבש ואיך הוא עובד?

הוא מגיע בדרך כלל בצורה של אבקה או ספריי, שבין הרכיבים העיקריים שלו מכיל עמילן תירס/אורז, שיש להם פעולה של ספיחת שומנים עודפים מהקרקפת והשיער, משאיר את השיער רך ונעים למגע, במראה יותר מט ומלא נפח.

זה פתרון מעולה אם בא לכם לצאת מהבית מבלי להרגיש שהשיער נוטף שומניות וברק. אפשר להשתמש בו ביום שאתם ממש ממהרים ואין לכם זמן לכל טקס החפיפה-ייבוש-עיצוב, או אם אתם בטיול, בנסיעות ובחו"ל.

מה השמפו היבש לא עושה?

אז קודם כל נתחיל מזה שהוא לא מהווה תחליף בשום צורה לחפיפת הראש. הוא לא מנקה את הקרקפת ולא מסיר לכלוך, אלא רק עוזר לספיחת השומנים העודפים מהקרקפת, לא מומלץ להשתמש בו בכל יום כי הוא עלול לחסום את הנקבוביות ולצבור שאריות לכלוך. זה בעצם נועד כדי "למתוח" עוד טיפה את הזמן בין החפיפות או אם ממש אין לכם זמן לחפוף באותו היום ואתם חייבים פתרון זריז ויעיל.

באיזה תדירות אפשר להשתמש בשמפו יבש?

תדירות השימוש צריכה להיות מקסימום עד יומיים ברצף, אחרת זה עלול לחסום את הנקבוביות ולצבור שאריות לכלוך והשיער עלול להראות עייף וכבד. אז לא מומלץ לשימוש יומיומי קבוע, אלא רק לשעת הצורך.

שמפו יבש טבעי

על הרכיבים:

הרכיב העיקרי שאחראי על פעולת ספיחת השומנים, הוא העמילן, אליו ניתן להוסיף את הפיגמנט הטבעי לפי גוון השיער.

בהתחלה השתמשתי באבקת עמילן תירס (קורנפלור), בהמשך עברתי לשימוש בעמילן מרנטת הקנה (אבקת ארורוט). כשניסיתי למצוא פתרון לצבע הבהיר, שפחות השתלב לי בשיער, גיליתי ברשת כל מיני שילובי צבעים מעניינים ואת האופציה להשתמש באבקת קקאו – הריח מעולה וגם הצבע השתלב יותר בקלות והשאיר לי שיער מלא נפח ונטול שמנוניות.

עמילן תירס (קורנפלור) – אפשר להשתמש בעמילן תירס פשוט, או בעמילן מרנטת הקנה (אבקת ארורוט) שאפשר להשיג בחנויות טבע שונות או באייהרב.

שניהם יעשו את העבודה באותה יעילות. היתרון באבקת ארורוט, הוא שמדובר במוצר שתהליך הייצור שלו יותר טבעי ופחות מעובד, לא עבר תהליך הנדסה גנטי וללא גלוטן הוא גם עשיר יותר ברכיבים מזינים לעור למי שמעדיף אופציה יותר טבעית.

אבקת קקאו – השימוש כאן בעיקר כדי להתאים לגווני שיער יותר כהים ולאזן את הלובן של העמילן. מומלץ להשתמש באבקת קקאו אורגנית טבעית, ללא תוספי סוכרים. יש לה הרבה יתרונות בריאותיים לשיער, ועל הדרך נהנים גם מריח שוקולדי עדין 😊 אפשר גם להשתמש באבקת חרובים שמאוד מזינה לשיער.

התאמה לגוון השיער:

אפשר להוסיף בהדרגה כפית של אבקת קקאו ולערבב עם העמילן עד להגעה לגוון הרצוי.

לשיער ברונטי בהיר: מערבבים 2 כפות של עמילן תירס/אבקת ארורוט עם 2 כפיות עד 2 כפות אבקת קקאו.
לשיער ברונטי כהה: מערבבים עמילן עם אבקת קקאו ביחסים שווים 1:1, 2 כפות עמילן עם 2 כפות אבקת קקאו.

לשיער בלונדיני או בהיר: ניתן להשתמש רק בעמילן תירס או באבקת ארורוט בלבד.

לשיער אדמוני: להוסיף חצי כפית עד 2 כפיות קינמון לתערובת העמילן והקקאו עד הגעה לגוון הרצוי.

שמפו יבש טבעי

הוראות שימוש:

  • מפזרים בעדינות בכמות קטנה מעט מהאבקה בקדמת השיער, על הפוני בקרבת השורשים ובאיזורים הרצויים בשיער.
  • מעסים באמצעות האצבעות עד להסרה של כל שאריות האבקה והטמעה בשיער.
  • ניתן להשתמש במברשת איפור/פודרה כדי לפזר את האבקה.
  • סירוק והברשה עוזרים לפיזור אחיד ושווה.
  • זהירות שלא לשים יותר מידי, זה יצור לכם עודף של אבקה בשיער.
  • כדאי להשתמש מעל הכיור כי האבקה עלולה להתפזר וללכלך.
  • בכל מצב של רגישות לאחד החומרים, יש להפסיק מיד את השימוש במוצר.

לאחסון: מעבירים לצנצנת תבלינים, מלחייה נקייה, או לצנצנת רגילה, להניח במקום קריר ויבש.

הכנתם את המתכון?

ספרו לי איך יצא!
תייגו אותי Morohealth@ או בהאשטאג Morohealth#

הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן