5 דרכים לאחסון ולניצול של כל חלקי הלימון

בטח כבר הספקתם להבין כמה שאני אוהבת פתרונות טבעיים לבית, שמכניסים קצת ניחוחות טבע ועל הדרך גם עושים את העבודה. אז בפעם הבאה שסיימתם לסחוט את הלימון לסלט, חכו שניה לפני שאתם זורקים אותו לפח, לא תאמינו כמה דברים אפשר לעשות איתם בבית.

למה הלימון מנקה בצורה כל כך יעילה?

הלימון מכיל רכיב בשם חומצה ציטרית, שיש לה יכולת ליצור סביבה עוינת למלחמה בחיידקים ועובש. לא רק שיש ללימון ריח מרענן והדרי, יש לו גם יכולות ניקוי והברקה פשוט מצוינות. הוא מאוד יעיל בפעולת ניקוי, הסרת שומנים, נטרול ריחות לא נעימים, הבהרה והסרת כתמים. אפשר למצוא שימוש לכל חלקי הלימון, כולל הפרי עצמו, המיץ והקליפות שמכילות תמציות שמנים טבעיות שמסייעות לפעולת הניקיון.

ניקוי הבית עם לימון

1.עם חצאי הלימון המשומשים – מנקים ומבריקים את הכיור והברזים בבית (ועל הדרך מנטרלים ריחות לא נעימים)

2.כדי למקסם את כמות מיץ הלימון שיוצאת בסחיטה – לוחצים ומגלגלים בחוזקה את הלימון למשך 5-10 שניות, וחותכים אותו לאורך במקום לרוחב.

3.את מיץ הלימון – סוחטים ומאחסנים במגש קוביות קרח, מוסיפים עשבי תיבול טריים או ג׳ינג׳ר ויש לכם סטוק מוכן לשייקים מיצים ובישולים או לתה.

4.גרידת לימון – לפני כל שימוש מגרדים את קליפת הלימון ומאחסנים בשקית הקפאה רב פעמית או צנצנת ומקפיאים עד 6 חודשים.
אפשר לשלוף מתי שרוצים ולהוסיף לתבשילים שייקים ועוד.

 

5.מקליפות הלימון – מכינים נוזל ניקוי חומץ הדרים:
מעבירים קליפות לצנצנת גדולה, מכסים בחומץ עד הסוף, סוגרים ומניחים בצד (במקום קריר ויבש) למשך 1-3 שבועות. לאחר תקופת ההשרייה, מסננים את תרכיז הלימונים, מעבירים לבקבוק ספריי ומוהלים עם מים ביחס 1:1. מעולה להברקת חלונות, מראות ולהרחקת עובש בחדר האמבטיה.
ניתן לקרוא עוד על הכנת חומץ ניקוי מקליפות הדרים בפוסט הזה.

הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן