שפתון לחות טבעי

מאז ותמיד היתה לי משיכה לריחות נקיים ופרחוניים ולמוצרי טיפוח. כשגרתי באיטליה אני זוכרת שתמיד הייתי נעצרת ליד חנויות כאלה,
לא יכלתי לעמוד בריח ובמראה של האריזות היפות והאסתטיות, אהבתי להתנסות במוצרים שונים והתרגשתי בכל פעם שהגיע קרם חדש שהזמנתי.

את הגישה הטבעית יותר והחיבור לחומרי הגלם גיליתי בעקבות בקבוק שמן שקדים שחיפשתי דרכים להשתמש בו.
פתאום גיליתי שמשהו כל כך פשוט עובד ביעילות ואפילו משאיר לי את העור רך ובריא יותר.

עם השנים רציתי לנסות ולהכיר את הרכיבים שאני מכניסה הביתה, להבין מה אני מורחת על העור שלי, התחלתי לחקור את הנושא ובהדרגה הבנתי את החשיבות של קריאת התוויות, רציתי להבין בדיוק מה אומר כל רכיב, מה מיותר ומה באמת עובד עבורי.

אז התחלתי להתנסות עם שמנים שונים, ניקיתי את מדפי ארון הקוסמטיקה העמוסים והפכתי את טיפוח העור שלי למשהו הרבה יותר פשוט נקי וטבעי.

שפתון לחות טבעי

מעבר לזה, עם הזמן התחלתי לפתח מודעות בנושא של קיימות. רציתי למצוא דרכים להפחית בשימוש באריזות, להשתמש במוצרים ידידותיים לסביבה ולבעלי החיים, וכמובן – על הדרך, שיהיו טבעיים ועדינים לעור הפנים והגוף.

חוץ מהתרפיה של העשייה, והסיפוק שזה נותן להשתמש במוצר שהכנתי בעצמי ומותאם לי אישית, זו הדרך שלי לדעת בוודאות מוחלטת מהי איכות הרכיבים שאני מכניסה הביתה או מורחת על העור שלי.

הכנתי את השפתון הזה כבר המון פעמים, והוא פשוט עובד כמו קסם, בכל פעם מחדש. מחליק בקלות כמו משי ועשיר בלחות וברק לשפתיים.

שפתון לחות טבעי

לפני שנתחיל, כמה מילים על חומרי הגלם:

שעוות דבורים: תוצר טבעי המופרש מגוף הדבורה בתהליך יצירת הדבש. תורמת ליציבות ונוקשות המוצר, ניתן להשיג אותה בצבע לבן או צהבהב, בצורה של בלוק שלם או כפתיתים.

חמאת שיאה: מקורה מאפריקה והיא מופקת מאגוז השיאה. מוצקת בטמפרטורת החדר, בעלת מרקם גרגירי וניחוח אגוזי עדין. מעניקה לחות והזנה לעור. קיימים סוגים שונים ומגוונים שלה, עדיף להשתמש בה בצורתה הטבעית הגולמית בכבישה קרה, בה נשמרים היתרונות המזינים, הויטמינים וחומצות השומן לעומת צורתה המעובדת והמזוקקת בגוון יותר בהיר ובעלת מרקם יותר חלק.

ניתן להשתמש בה בפני עצמה או בשילוב עם שמנים נוספים. היא מאוד עשירה ומזינה לעור. המרקם שלה שומני והיא נספגת יחסית לאט לכן מומלצת בעיקר להוספת לחות לאיזורים מאוד יבשים כמו השפתיים, כפות רגליים, ידיים ומרפקים.

חמאת קקאו: מופקת מפולי קקאו, בעלת מרקם נוקשה בטמפרטורת החדר, עשירה בנוגדי חמצון, נספגת בקלות ומשאירה את העור רך ונעים, בעלת ריח שוקולדי עדין ונעים. גם את החמאה הזו ניתן למצוא בצורתה הטבעית והגולמית או בצורתה המעובדת.

שמן שקדים: שמן צמחי, מאוד נפוץ בשימוש בעולם הטיפוח הטבעי, נספג בקלות, אפשר להשתמש בו בצורתו הטבעית במגוון שימושים שונים לטיפוח עור הפנים והגוף, לעיסוי, להסרת איפור או בתערובות עם שמנים נוספים. עדין מאוד ומתאים גם לשימוש על עור התינוק. מומולץ להשתמש בשמן שקדים מתוקים אורגני בכבישה קרה.

ויטמין אי: נוגד חמצון מסיס שומן, תורם לבריאות העור והשיער, עוזר להלחם בנזקי הסביבה, תורם להארכת חיי המדף ולמניעת חמצון והתיישנות של מוצרים מבוססי שמנים בלבד.

ציוד בסיסי:

  • כוס עמידה לחום
  • סיר קטן
  • משקל דיגיטלי
  • קונטיינר סטיק/עגול שטוח

למה חשוב לעבוד עם משקל דיגיטלי?

מדידה על פי משקל בגרמים היא הצורה הנכונה והמדויקת ביותר למדידה, במיוחד בעבודה עם חומרים שלפעמים נוקשים בטמפרטורת החדר, או בעלי צורות ומרקמים שונים. כשמכינים כמויות קטנות ואישיות זה עוזר לדייק את תוצאת התוצר הסופי, לכן פחות מדויק לעבוד פה במדידה על פי נפח (כוס/כף/מ"ל וכו).

נראה לי שעכשיו אנחנו מוכנים להתחיל 😊

אני משתפת אתכם את המתכון שלי להכנת שפתון לחות טבעי, שתוכלו להכין בקלי קלות ובמהירות בשתי גרסאות שונות.

האחת המתאימה לשפתון בקונטיינר סטיק, במרקם נוקשה ויציב יותר,
והשניה מתאימה לקונטיינר שטוח במרקם מעט רך יותר, שתוכלו למרוח בקלות עם האצבע.
לגמרי לפי העדפה אישית שלכם!

להכנת שפתון בקונטיינר סטיק:
בעל מרקם יחסית נוקשה ויציב בטמפרטורת חדר.
כמות: שני שפתוני סטיק, כל אחד בנפח של 5 גרם:

  • 3 גרם שעוות דבורים
  • 3 גרם חמאת קקאו
  • 4 גרם שמן שקדים
  • 2 טיפות ויטמין אי
  • 2 טיפות שמן אתרי מנטה/תפוז מתוק
שפתון לחות טבעי

להכנת שפתון בקונטיינר עגול שטוח
בעל מרקם יותר רך ומשחתי.
כמות: קונטיינר בנפח של 10 גרם:

  • 2 גרם שעוות דבורים
  • 2 גרם חמאת שיאה
  • 6 גרם שמן שקדים
  • 2 טיפות ויטמין אי
  • 2 טיפות שמן אתרי מנטה/תפוז מתוק

אופן הכנה:

  1. לשקול את הרכיבים
  2. להמיס בבאן מארי (או להניח כוס עמידה לחום בתוך סיר עם מים חמים) את שעוות הדבורים
  3. להוסיף את חמאת השיאה/קקאו והשמנים
  4. לאחר שהתערובת נמסה, להוריד מהאש, להוסיף ויטמין אי ושמן אתרי, ולערבב היטב
  5. למזוג במהירות ויציבות לתוך מיכל הבחירה (שפתון סטיק או קונטיינר קטן)
  6. לחכות עד להתייצבות המוצר
  7. מוכן לשימוש, תהנו!

    שימו לב: התערובת מתקררת במהירות, חשוב לעבוד מהר, וברגע שסיימתם לערבב ולהמיס הכל-
    לשפוך מיד לתוך כלי הבחירה שלכם ולאחר מכן לחכות כשעתיים עד להתייצבות המוצר.

הערות ודגשים:

  • תחליף לטבעונים במקום שעוות דבורים: ניתן להשתמש בשעוות קנדלילה (נותנת תוצר יותר דחוס ונוקשה, לכן מומלץ להשתמש רק ב50-80% מהכמות המצוינת של שעוות הדבורים).
  • כשמשתמשים בחמאת שיאה גולמית בכבישה קרה, לעיתים השינויים בטמפרטורה שנוצרים בעקבות המסה וקירור איטי מידי, יכולים לגרום למרקם מעט גרגירי. זה לא פוגע באיכות התוצר הסופי, אבל אם תרצו לקבל להמנע מזה ולקבל מרקם חלק יותר, אחרי ההסרה מהאש הניחו את הכוס עם התערובת המומסת ישר במקרר עד להתייצבות.
  • השמנים האתריים והויטמין אי מכילים רכיבים פעילים שרגישים במיוחד לחום, לכן חשוב להוסיף אותם בסוף תהליך ההמסה ורק לאחר שמסירים מהאש על מנת שלא לפגוע או או להוריד מהיעילות שלהם.

הכנתם את המתכון?

ספרו לי איך יצא!
תייגו אותי Morohealth@ או בהאשטאג Morohealth#

הרשם
הודע לי
1 תגובה
ישן ביותר
חדש ביותר מוצבע ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן