דרכים גאוניות וטבעיות לניקוי הבית עם לימון

כשאומרים לימון מוסיף המון, זו לא סתם עוד קלישאה. הוא אמנם רק נראה צנוע, אבל אפשר להעזר בו בכל כך הרבה דרכים שונות לטיהור וטיפוח הגוף ויש לו גם לא מעט שימושים פשוטים ויעילים לניקוי הבית.

בטח כבר הספקתם להבין כמה שאני אוהבת פתרונות טבעיים לבית, שמכניסים קצת ניחוחות טבע ועל הדרך גם עושים את העבודה. אז בפעם הבאה שסיימתם לסחוט את הלימון לסלט, חכו שניה לפני שאתם זורקים אותו לפח, לא תאמינו כמה דברים אפשר לעשות איתם בבית.

ניקוי הבית עם לימון

למה הלימון מנקה בצורה כל כך יעילה?

הלימון מכיל רכיב בשם חומצה ציטרית, שיש לה יכולת ליצור סביבה עוינת למלחמה בחיידקים ועובש. לא רק שיש ללימון ריח מרענן והדרי, יש לו גם יכולות ניקוי והברקה פשוט מצוינות. הוא מאוד יעיל בפעולת ניקוי, הסרת שומנים, נטרול ריחות לא נעימים, הבהרה והסרת כתמים. אפשר למצוא שימוש לכל חלקי הלימון, כולל הפרי עצמו, המיץ והקליפות שמכילות תמציות שמנים טבעיות שמסייעות לפעולת הניקיון.

לנטרול ולרענון הריחות בבית

ללימון יש יכולת לנטרל ריחות לא נעימים וחזקים בבית. אפשר להניח חצאי לימון בתחתית הכיור במטבח, או להניח חצי לימון בקערית קטנה ולהניח במקרר. אם חתכתם בצל או שום ואתם רוצים להעלים את הריח העקשן מהידיים או מהסכין, מספיק לטפטף כמה טיפות ממנו ולשפשף היטב.

להכנת נוזל משטחים לניקוי כללי

שיתפתי בפוסט קודם איך מכינים נוזל לניקוי משטחים כללי, באמצעות השריית קליפות הדרים בחומץ.

החומץ הוא חומר ניקוי מצוין ויעיל במיוחד, אבל מה לעשות שאין לו בדיוק ריח נעים בלשון המעטה, לכן בשילוב עם קליפות ההדרים, נוצר שילוב יעיל במיוחד עם ריח מרענן.

איך מכינים? ממלאים צנצנת בקליפות לימון (אפשר גם להשתמש בקליפות אשכולית, ליים, תפוזים) לאחר מכן שופכים לתוך הצנצנת חומץ עד למילוי ולכיסוי כל הקליפות, סוגרים את הצנצנת ומניחים בצד על השיש או בארון למשך 1-3 שבועות, לאחר מכן מסננים מעבירים לבקבוק, מדללים עם מים ביחס 1:1 ומשתמשים על משטחים שונים בבית.

הברקת הכלים במדיח

בשביל לקבל קצת אקסטרה שיין לכלים שלכם וגם למדיח עצמו בצורה טבעית, פשוט מניחים במגש העליון פלח לימון ביחד עם הכלים המלוכלכים ומפעילים את המדיח כרגיל. אפשר להשתמש בחצי לימון מלא או סחוט, רק לוודא שאין בו גרעינים, לא מומלץ בכל הפעלה של המדיח, אני עושה את זה פעם-פעמיים בשבוע.

ניקוי חדר האמבטיה

יש הרבה שימושים בחדר האמבטיה, כמו למשל להברקת כיורים וברזים, לניקוי המראות, הסרת שאריות סבון, ניקוי האסלה, הסרה ומניעה של כתמי עובש, ניקוי וילון המקלחת וקירות המקלחת.

להכנת תרסיס ניקוי: מכניסים לבקבוק ספריי רבע כוס מיץ לימון סחוט עם כוס מים מסוננים, מערבבים, מרססים על המשטחים ומנקים עם מטלית לחה. התערובת הזו תהיה טובה וטרייה עד לשבוע ימים בערך, לאחר מכן הלימון כבר יתקלקל ויחמיץ ויהיה צריך לזרוק ולהכין מחדש.

ניקוי המיקרוגל

אם יש לכם פיגוע שאריות מזון בכל פינה שקשה להסיר, זה טריק פשוט שעובד בצורה מדהימה.

בקערה עמידה לחום סוחטים מיץ מלימון שלם ומניחים בפנים את קליפות הלימון, מוספים 1 כוס מים חמים עד לכיסוי חלקי של הלימונים. מכניסים למיקרו למשך 3 דקות. לאחר מכן ממתינים כדקה ומוציאים בזהירות את הקערה. עוברים עם מטלית לחה ושאריות המזון מוסרות בקלות, בנוסף גם זכיתם בריח עדין ולימוני שינטרל את ריחות המזון הלא נעימים.

מה שקורה בתהליך, זה מעין אפקט של ספא טבעי למיקרו, האדים של הלימון והשמנים שמשתחררים מהקליפות שלו, ביחד עם אדי המים החמים עוזרים לרכך להמיס ולהסיר בקלות את שאריות המזון העיקשות מקירות המיקרוגל.

לניקוי תחתיות סירים, מחבתות ושאריות אוכל

כשמשלבים לימון+מלח גס = ספוג קרצוף קטן טבעי ויעיל במיוחד. איך המלח עוזר? יש לו יכולת לספוח את הנוזלים ויכולת לעשות מעין פילינג והסרה מכנית של לכלוך ממשטח הרצוי. בשילוב עם הלימון הוא עובד נפלא ואפשר לנקות איתו הרבה משטחים שונים, הערה חשובה: שימו לב לא להשתמש בשילוב הזה על משטחים עדינים, מעץ שיש או זכוכית שעלולים להשרט או להפגע.

איך מנקים? טובלים חצי לימון במלח גס ומתחילים לשפשף באזור הרצוי להסרת שאריות מזון יבש או שרוף, הסרת חלודה, תחתיות סירים ועוד. למקרים קשים ועקשנים יותר, תוכלו גם להכין את משחת ניקוי הקסם.

ניקוי קרש חיתוך

לפעמים נשארים כתמים וריחות לא נעימים על קרש החיתוך, הלימון והמלח יחד עוזרים לנטרל את הריח, לספוח את הנוזלים העודפים, להסיר שאריות המזון מהחריצים, להבהיר ולהסיר את הכתמים ולנקות ביסודיות.

מפזרים מלח גס על משטח החיתוך, חותכים לימון לחצי, סוחטים מעל הקרש קצת מהמיץ ומתחילים לשפשף בעזרת הלימון. מחכים 5-10 דקות ואז שוטפים עם מים חמים ומייבשים.

אז שיהיה ניקיון נעים בניחוח לימוני 😊

הכנתם את המתכון?

ספרו לי איך יצא!
תייגו אותי Morohealth@ או בהאשטאג Morohealth#

הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן