שימושים בבית לסודה לשתיה שיעשו לכם חיים קלים

אין דבר שאני אוהבת יותר מפתרונות פשוטים וטבעיים לבית נקי ונעים. לא צריך בהכרח להשתמש בחומרים חזקים סינטטיים ומזיקים בשביל להשיג תוצאות טובות. כאן נכנסת לתמונה אבקת הסודה לשתיה – מוצר חובה בכל בית.

אם עד היום הכרתם את הסודה לשתיה רק לשימוש באפייה או במטבח, הגיע הזמן שתכירו עוד עוד כמה דרכים לנצל את היתרונות המופלאים שלה. היא ידידותית לשימוש לכל בני המשפחה, זמינה ונגישה.

אז כמו שהבטחתי ריכזתי לכם את השימושים העיקריים שיעזרו לכם להכניס קצת טאץ' נקי לבית שלכם.

ניקיון עם סודה לשתיה

למה הסודה לשתיה כל כך יעילה בניקיון והעלמת ריחות?

סודה לשתיה היא בעצם מלח בסיסי (סודיום ביקרבונט), ומגיעה בצורה של אבקה לבנה ודקה. בגלל היכולת שלה להגיב עם חומרים שונים שמורכבים מבסיסים או חומצות יש לה הרבה שימושים יעילים בבית ובתור חומר ניקוי טבעי כמו נטרול וספיחת ריחות לא נעימים, לקרצוף עדין, להסרת כתמים, שומנים ולכלוך ממשטחים שונים ולריכוך והבהרת בדים.

אז בואו נצלול לשימושים הכי נפוצים ברחבי הבית, שבוודאות יעשו לכם חיים קלים (וטבעיים) יותר.

ניקיון עם סודה לשתיה

נטרול וספיגת ריחות לא נעימים:

לריח נעים בבית: מניחים קערית קטנה עם סודה לשתיה וכמה טיפות שמן אתרי שאוהבים בפינות שונות ברחבי הבית. אפשר גם להניח קערה עם סודה לשתיה בתוך המקרר לספיחת ריחות לא נעימים.

נעליים: מפזרים מעט סודה לשתיה בתוך הנעליים למשך הלילה, למחרת מנערים ונהנים מנעליים נטולות ריח צחנה וזיעה.

ארגז החול של החתול: מפזרים מעט בתחתית ארגז החול לפני שמחליפים לחול חדש טרי ורענן, ללא ריחות חריפים. (כמובן שצריך להקפיד על ניקיון ותחזוקה שוטפת, החלפת חול סדירה ושטיפה עם מים וסבון בכל החלפה).

בתחתית פח האשפה: מפזרים מעט סודה לשתיה בתחתית הפח לפני שמחליפים לשקית חדשה, מידי פעם מומלץ לעשות ניקוי יסודי יותר ולשטוף את הפח היטב עם מים וסבון.

בארון הבגדים: מכניסים לתוך שקית בד או לגרב סגורה כמה כפות של סודה לשתיה עם 5-10 טיפות שמן אתרי ומניחים במגירות או בארון הבגדים.

ספוג ניקוי כלים: טובלים את ספוג הניקוי בקערה עם כוס מים פושרים וכף אחת של סודה לשתיה למשך כמה שעות, שוטפים ומשתמשים.

הכנת משחת ניקוי רב תכליתית: אפשר להשתמש במשחה הזו לניקוי התנור, הכיור, הכיריים, הסרת שאריות מזון, ניקוי תחתיות סירים ואפילו להסרת מדבקות מצנצנות. איך מכינים? מערבבים יחד חצי כוס סודה לשתיה עם רבע כוס סבון כלים עד ליצירת משחה, מורחים ומקרצפים באזור הרצוי.

למקרה שפספסתם את הפוסט המלא בנושא מוזמנים להציץ ולקרוא איך מכינים את משחת ניקוי הקסם הרב תכליתית.

ניקיון עם סודה לשתיה

רענון ריח השטיחים והספות: מפזרים שכבה דקה של סודה לשתיה על השטיח, הספות או מזרן המיטה, מחכים כ15-20 דקות ושואבים היטב. הפעולה הזו תעזור להסרת הלכלוך בקלות וגם לנטרול הריחות הלא נעימים שרבצו שם.

הסרת כתמים מהקירות: טובלים מטלית לחה במעט סודה לשתיה, מנקים ומסירים בעדינות את הכתם מהקיר, מומלץ לעשות קודם בדיקת ניסוי על אזור קטן כדי לוודא שצבע הקיר לא נפגע.

לניקוי האסלה: מפזרים מעט סודה לשתיה מסביב לאסלה (אפשר להוסיף כמה טיפות של שמן אתרי לימון/מנטה), מחכים כ20 דקות מקרצפים היטב ומורידים את המים.

ניקוי מברשות שיניים: ממלאים כוס עם מים חמים ומוסיפים 2 כפיות סודה לשתיה, משרים לכמה שעות, מוציאים ושוטפים היטב במים.

בחדר הכביסה: לריכוך הכביסה, נטרול ריחות, הבהרת בגדים לבנים או הדגשת צבעוניים בהירים ולהסרת כתמים.

  • להסרת כתמים נקודתיים מבגד – מכינים משחה עם רבע כוס סודה לשתיה ורבע כוס מים, מורחים על הכתם, ולאחר מספר שעות/למשך הלילה (תלוי בחומרת הכתם) שוטפים ומכבסים כרגיל. לכתמים קשים במיוחד מומלץ להשתמש בנוסף במסיר כתמים ייעודי.
  • לנטרול ריחות מסריחים במיוחד (צואה/בוץ/זיעה/עשן) משרים את הבגדים/מגבות/מצעים הבהירים במים עם סודה לשתיה למשך כמה שעות או למשך הלילה, שוטפים ומכניסים למכונה כרגיל.
  • אפשר גם להוסיף ישירות לתוך סל המכונה רבע כוס סודה לשתיה, להכניס את הבגדים המלוכלכים ואז להפעיל ולכבס.

גם לכם יש טריקים שימושייים בבית עם סודה לשתיה? שתפו אותי בתגובות 😊

הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן