דרכים טבעיות להרגעת העור לאחר חשיפה לשמש

אנחנו כבר ממש בשיאו של הקיץ, השמש קופחת ולפעמים אפילו טיול קצר בחוץ בשעות הלוהטות יכול לגרום לנזקים משמעותיים לעור.

בתור בת לרופא עור, אבא שלי ז"ל תמיד היה מבקש ממני להשמר מהשמש וללכת לים בשעות הבטוחות, לשים קרם הגנה, כובע ולהיות כמה שיותר בצל. כמובן שלא הקשבתי לו, עשיתי הרבה טעויות בשנות ה20 שלי ואולי אצליח קצת לעודד אתכם לגבי החשיבות של להיות חכמים בשמש. תשמרו על העור שלכם, הוא יודה לכם לנצח.

הטיפול החשוב ביותר הוא המניעתי. אבל מה לעשות, לפעמים גם אם ממש נשמרתם והקפדתם, העור צריך קצת הרגעה והזנה אחרי חשיפה ממושכת לשמש, או אפילו כדי למנוע החמרה או קילוף של העור. אז כמו תמיד אתם יודעים כמה אני אוהבת פתרונות פשוטים מהטבע או מארון המטבח. אז הנה כמה שתוכלו לשלוף בעת הצורך.

טיפול טבעי כווית שמש

תהיו חכמים בשמש:

  • שתו הרבה מים
  • שימו כובע
  • קרם הגנה
  • משקפי שמש
  • העדיפו להיות בצל
  • הימנעו מחשיפה לשמש בשעות הלוהטות בין 10 בבוקר ל16 אחה"צ

ממה להמנע במקרים של כוויות שמש?

  • אל תקלפו את העור והימנעו משימוש בפילינג
  • הימנעו מלמרוח חומרים שעלולים לגרות את העור כמו בישום סינטטי, אלכוהול או מוצרי איפור
  • הימנעו מלשים מים חמים על העור, העדיפו מים פושרים או קרירים
  • אל תניחו קרח באופן ישיר על העור אלא באמצעות עטיפה במגבת או בד
  • אל תחשפו שוב לשמש עד שהעור החלים
  • מומלץ שלא למרוח שמנים שונים על העור ביממה הראשונה אחרי החשיפה לשמש אם העור אדמומי או מגורה כיוון שהם עלולים "לכלוא" את החום ולהאט את תהליך ההחלמה. העדיפו קרם לחות טבעי קליל ומזין שמבוסס ברובו על מים או ג'ל.
טיפול טבעי כווית שמש

ג'ל אלוורה

בין מוצרי הפלא הנחקרים הידועים והיעילים ביותר שאתם חייבים לשמור בקביעות במקרר שלכם. יוצר אפקט מרגיע, מעשיר בלחות ומקרר לעור. קיים בצורה המסחרית, וודאו שמדובר בג'ל אלווורה טבעי שמכיל 99% מיצוי, ללא תוספי צבע ובישום. תוכלו גם לקפוץ למשתלה המקומית שלכם ולבקש את הצמח אלוורה לשימוש רפואי (Aloe barbadensis miller), לחתוך ענף בשרני ובפנים נמצא הג'ל הטבעי שתוכלו להניח ישירות על העור להרגעה.

דבש

לדבש יש המון שימושים וסגולות רפואיות. יש לו תכונות אנטיבקטריאליות והוא יוצר סביבה אופטימלית להחלמה והרגעה של העור, מפחית את האדמומיות והנפיחות. מורחים על העור בנדיבות, עוטפים בגזה או רצועת בד נקיה, ולאחר מספר שעות שוטפים במים פושרים. אפשר גם לערבב ביחד עם יוגורט או אלוורה ליצירת מרקם נעים יותר ופחות דביק.

תה ירוק או שחור

בזכות תכולת הטאנינים, נוגדי החמצון ותכונות אנטי דלקתיות הוא מסייע בהרגעת העור, הפחתת אדמומיות, החלמה והתאוששות. עוזר לשקם את נזקי העור והרדיקלים החופשיים שנגרמו מהשמש. משרים את התיון במים רותחים למשך 5-10 דקות, מצננים עד לטמפרטורת החדר. לאחר מכן ניתן לעשות קומפרסים ע"י טבילה של מטלית/מגבת נקייה בתה או להניח את התיון אחרי שהתקרר ישירות על העור.

מלפפונים

עשירים במים ולחות, ויטמין סי וחומצה קפאית, יש להם אפקט מרענן מקרר ומרגיע, תורמים לשיכוך כאב והפחתת נפיחות ושמירה על גמישות העור. פורסים מלפפון לפרוסות ומניחים ישירות על העור, או ששמים בבלנדר מלפפונים קרים וטוחנים לרסק שאותו ניתן למרוח על העור. אפשר להוסיף גם כף של ג'ל אלוורה.

יוגורט

מכיל חומצה לקטית ופרוביוטיקה, בעל תכונות אנטי דלקתיות שעוזרות להרגעה ולתוספת לחות לעור. עוזר להורדת האדמומיות והרגישות. מומלץ להשתמש ביוגורט יווני סמיך, או ביוגורט טבעי ללא תוספים. מורחים שכבה דקה על העור, עוטפים עם גזה או בד נקי ושוטפים במים פושרים לאחר כ20 דקות. בשביל להנות מיתרונות משולבים, ניתן גם לערבב ביחד עם דבש או עם אלוורה ולמרוח אותם יחד.

טיפול טבעי כווית שמש

שמן קוקוס

אם עדיין אין לכם אותו בקביעות בארון המטבח, כדאי שתכירו אותו מקרוב כי יש לו אינספור שימושים. מכיל חומצות שומן בינוניות שרשרת (בעיקר חומצה לאורית) שעוזרים להגנה על העור להרגעה ולהתאוששות מהירה ושמירה על לחות. מומלץ להשתמש בשמן קוקוס בכבישה קרה. שימו לב: לא מומלץ להשתמש ביממה הראשונה לאחר החשיפה ולא על עור אדמומי או עם שלפוחיות, ובטח לא כעזרה ראשונה לטיפול במצבים חמורים, אלא רק לאחר החלמת העור. ניתן להשתמש בו כמו שהוא ולמרוח על העור, או בשילוב עם שמן אתרי לבנדר או קמומיל רומאי: לכל כף אחת של שמן קוקוס הוסיפו 3 טיפות של שמן אתרי, ערבבו ומירחו על העור.

קמומיל

גם לקמומיל יש המון שימושים וגיבוי מחקרי מאחוריו. יש לו סגולות מרגיעות לגוף ולנפש, תורם לשיקום הרגעה והחלמה של העור, עשיר בנוגדי חמצון ותכונות נוגדות דלקת ואנטיאייג'ינג שעוזרות לגוף להלחם בנזקי השמש. ניתן להשתמש בתיון קמומיל או בחליטה, משרים את התיון בכוס עם מים רותחים למשך 5-10 דקות, מצננים עד לטמפרטורת החדר ושמים במקרר. לאחר מכן ניתן לעשות קומפרסים ע"י טבילה של מטלית/מגבת נקייה בתה או להניח את התיון אחרי שהתקרר ישירות על העור.
דרך נוספת היא להשתמש בשמן אתרי קמומיל רומאי. הוסיפו כ4-5 טיפות לאמבטיה פושרת או קרירה ומרגיעה או ערבבו עם כף אחת של שמן קוקוס.

שיבולת שועל

זו תרופת הקסם שלי להמון דברים, תוכלו לקרוא עוד בפוסט הזה על כל הסגולות שלה וגם על כל השלבים להכנת אמבט שיבולת שועל מרגיעה לעור. היא עוזרת להרגעה להחלמה ולתוספת לחות לעור היבש והמגורה.

מסיכת שיבולת שועל: טיחנו חצי כוס של שיבולת שועל במעבד מזון או השתמשו בשיבולת שועל דקה, הוסיפו לאבקת שיבולת השועל רבע כוס מים וכף אחת של דבש. ערבבו היטב ומירחו על העור. לאחר 20 דקות שיטפו במים פושרים. לא לשפשף ולא להשתמש כפילינג, אלא למרוח בעדינות.

אמבט שיבולת שועל: מכניסים 2-3 כפות של שיבולת שועל לתוך גרב נקייה או שקית אורגנזה וקושרים היטב, מניחים מתחת למים זורמים פושרים וסוחטים עד שהמים הופכים לצבע לבנבן-חלבי, טובלים במשך 20 דקות.

דיסקליימר:

  • אין לראות בפוסט זה ובמידע המוצג כאן כתחליף לטיפול או לייעוץ רפואי ואין לדחות או להשהות קבלת סיוע רפואי במידת הצורך.
  • בכל מצב פרטני אישי או במצב של כוויית שמש בינונית עד חמורה, הופעת שלפוחיות, עור אדמומי וכואב, נפיחות, צמרמורות חום חולשה וסימפטומים נוספים יש לגשת לקבלת סיוע רפואי.
  • בכל מצב של רגישות לאחד מן הרכיבים המפורטים כאן, יש להמנע או להפסיק מיד את השימוש.

אל תשכחו להיות חכמים בשמש 😊

הכנתם את המתכון?

ספרו לי איך יצא!
תייגו אותי Morohealth@ או בהאשטאג Morohealth#

הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן