סירופ דבש לימון וג'ינג'ר להקלה על כאב גרון

אז רשמית הגענו לימים קרירים יותר (הללויה) ואיתם הגיעו גם המחלות האופייניות והסימפטומים השונים של החורף. מכירים את העקצוץ והכאב המעצבן הזה בגרון שמלווה בחולשה בכל הגוף שמסמנת לכם שמגיעה התקררות בדרך? אוף.

הנה דרך קלה להכין סירופ ביתי וטבעי שמכיל את השילוב האולטימטיבי: דבש לימון וג'ינג'ר, מושרים בצנצנת שכולה מלאה בטוב. מכינים אותו ממש בקלות, הוא מאוד מרגיע ומלא ביתרונות בריאותיים.

סירופ דבש טבעי

יש כמה דרכים שונות בהן אפשר להכין סירופ טבעי מדבש וזו אחת הדרכים הפשוטות והטעימות ביותר. הוא נשמר לאורך זמן בצנצנת, קל לשליפה בעת הצורך, מתאים כסירופ טבעי להקלה על גרון כואב או שיעול, או כבסיס לתה בשילוב עם מים חמים או חליטה.

אם אתם מחפשים עוד כמה פתרונות טבעיים ובריאים שיעזרו לכם לשרוד את העונה הזו, נראה לי שתאהבו גם את המתכון להכנת שוט בריאות ג'ינגר ולימון.

סירופ דבש טבעי

כמה מילים על הרכיבים

דבש – מדובר בתרופה טבעית ביתית מסורתית ויעילה במיוחד. עם המון סגולות מדהימות, אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות שעוזרות להלחם בזיהומים ובדלקות, יוצר מעין שכבת ציפוי להרגעה ריכוך ולהקלה על כאב גרון ושיעול מציק.

לימון אפשר לנצל את כל החלקים שלו כולל את הקליפות להמון שימושים שונים, יש לו גם תרומה משמעותית לבריאות הגוף. הוא עשיר בויטמין סי ובעל תכונות אנטי דלקתיות, ונוגדות חמצון. מסייע לעיכול תקין, לניקוי ולטיהור מערכות הגוף. אם אין לכם לימונים או שלא אוהבים את הטעם החמצמץ, אפשר גם להשתמש בתפוזים שיש להם טעם טיפה יותר מעודן.

ג’ינג’ר –  אי אפשר להתעלם מהטעם העוקצני החריף והמיוחד שלו, בעל המון סגולות בריאותיות, אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. מחמם ומרגיע, מסייע להגנה מנזקים סביבתיים, לעיכול תקין, לתמיכה במערכת החיסון במצבים של שפעת וצינון, עוזר לשיכוך כאבים ולהפחתת ליחה, כאבי בטן גזים ובחילות. הרכיב הפעיל העיקרי נקרא ג'ינג'רול, שאחראי על הטעם הייחודי וגם על רוב הסגולות הבריאותיות שלו. *כדי להנות מהאפקטיביות המקסימלית של הג'ינג'ר, הכי כדאי לאכול ממנו כשהוא טרי.

כמה טיפים מהירים לאחסון הג'ינג'ר לאורך זמן:

אולי אתם נוהגים לקנות מידי פעם שורש ג’ינג’ר, להשתמש בחתיכה קטנה ואז לשכוח ממנו במקרר עד שהוא נשכח לו עצוב ובודד ואז מתקלקל מהר ונזרק – וחבל.

לצורך נוחיות וחסכון בזמן, (וגם בג'ינג'ר המסכן שנזרק לשווא ללא שימוש), הכנתי לכם 3 טיפים קצרצרים ופרקטיים לאחסון הג'ינג'ר לאורך זמן שיעשו לכם חיים קלים.

סירופ דבש טבעי

מה צריך?

  • 1 לימון
  • 3-4 ס"מ שורש ג'ינג'ר טרי
  • דבש (כ1 כוס) או כגודל הצנצנת

הוראות הכנה:

  1. שוטפים ומייבשים לימון וחותכים לפרוסות, חצאים או לרבעים, מוציאים את הגרעינים.
  2. מכניסים את חתיכות הלימון לצנצנת ריקה ונקייה.
  3. מגרדים את הגינג'ר על פומפייה ומוסיפים את הג'ינגר המגורד (1-2 כפות) לתוך הצנצנת.
  4. שופכים דבש עד למילוי הצנצנת, מידי פעם עוצרים ונותנים לדבש לרדת ולשקוע לתחתית.
  5. סוגרים היטב ומניחים בצד בטמפרטורת החדר למשך מספר שעות.
  6. בשלב הזה הדבש יהפוך לנוזלי יותר בחלק העליון, מערבבים היטב, לוקחים כפית כל כמה שעות או מוסיפים לכוס עם מים רותחים ושותים עם חליטת תה צמחים.
  7. מאחסנים במקרר בצנצנת סגורה עד למשך 1-2 חודשים.
סירופ דבש טבעי

כמה הערות:

  • ניתן לקחת עם כפית כל כמה שעות, או להוסיף לכוס עם מים חמים ולהשתמש כבסיס לתה.
  • אפשר לשלב תבלינים מחממים כמו קינמון (לא במצבים בהם יש חום).
  • את הג'ינג'ר לא חייב לגרד בפומפייה, אפשר לפרוס לפרוסות דקות או לקצוץ דק.
  • אין לתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה.


דיסקליימר
:

    • אין לראות בפוסט זה ובמידע המוצג כאן כתחליף לטיפול או לייעוץ רפואי.


שיהיה חורף בריא חמים ונעים 😊

70 עמודים מלאים במתכונים מרפאים ומחממים:
משקאות בריאות, תבשילים ומרקים,
ותרופות סבתא פשוטות ויעילות
להקלה על תסמיני מחלות חורף כמו שיעול, נזלת ליחה ועוד
שמתאימים לכל בני המשפחה.
ועכשיו במחיר מבצע ב29 ש"ח בלבד
הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן