4 תבלינים מחממים ומרפאים שחייב בכל בית בחורף

החורף כבר כאן בכל הכוח והדרך הכי טובה להתחמם ולהוסיף קצת ארומה לחיים היא באמצעות התבלינים החורפיים.

מהחמימות המתוקה של הקינמון ועד לגרידת הג'ינג'ר הממריצה והמעקצצת בלשון, התבלינים האלה לא רק משפרים את הטעם של המנות האהובות, אלא גם מציעים אינספור יתרונות בריאותיים.

אז תכינו ספל שוקו חם, ובואו נצלול ל4 תבליני החורף שבטוח יחממו גם את הגוף וגם את הנשמה.


  1. קינמון – לא סתם נחשב ה-תבלין האידיאלי לימי החורף הקרים. יש לו תכונות מחממות וממריצות, עם סגולות מרגיעות כאב ואי נוחות בגרון. החומר הפעיל בקינמון – קינמאלדהיד הוא חומר שעוזר בזרימת הדם וחימום הגוף.


למתכון מי אגסים וקינמון להקלה טבעית על שיעול

  1. כורכום – מכיל רכיב פעיל בשם כורכומין, שתורם לפיגמנט הצהוב העז, הוא עשיר מאוד בנוגדי חמצון, יש לו תכונות אנטי דלקתיות יעילות ועוצמתיות ביותר, הוא עוזר להלחם בזיהומים שונים, ותורם לעיכול קל יותר.
  • מה שעוזר לשיפור הספיגה והיעילות של הכורכומין עד ל2000% יותר (!), הוא הפיפרין – הרכיב הפעיל שנמצא בפלפל השחור – אז מספיק להוסיף קורט פלפל לצד צריכת הכורכום.
  • בנוסף מומלץ גם לצרוך לצד מקור שומן כמו שמן זית למיקסום הספיגה.
  • אפשר להשתמש בשורש כורכום טרי או בתבלין טחון


למתכון גולדן מילק – משקה כורכום זהב

  1. ג'ינג'ר – בעל המון סגולות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. מסייע להגנה מנזקים סביבתיים, לעיכול תקין, לתמיכה במערכת החיסון במצבים של שפעת וצינון, עוזר לשיכוך כאבים ולהפחתת כאבי בטן גזים ובחילות. הרכיב הפעיל העיקרי נקרא ג'ינג'רול, שאחראי על הטעם הייחודי העוקצני החריף וגם על רוב הסגולות הבריאותיות שלו. *אפשר להשתמש בשורש ג׳ינג׳ר טרי או בתבלין טחון


למתכון סירופ ג'ינג'ר ביתי

  1. פלפל קאיין – תבלין חריף מאוד, מלא בסגולות אנטי דלקתיות, עשיר בנוגדי חמצון, מכיל תרכובת אורגנית בשם קפסאיצין בריכוז ממש גבוה, ממריץ את זרימת הדם, מגביר חילוף חומרים, מפחית דלקתיות ומשכך כאבים, עוזר גם לפירוק הליחה והנזלת. (ניתן להשיג בחנויות טבע, או חנויות תבלינים)


למתכון שיקוי פלא ממריץ להקלה על שיעול וכאב גרון

תבלינים לחורף

כמה הערות:

  • אפשר לשלב את התבלינים האלה עם תבשילים, שייקים, משקאות חורף כמו גולדן מילק, בערבוב עם דבש, להכנת סירופ טבעי לשיעול ועוד
  • ממליצה לבחור בתבלינים אורגניים ואיכותיים ללא תוספים מלאכותיים. אני מאוד אוהבת את התבלינים של חברת Simply organic מאייהרב: לתבלין קינמון, לתבלין ג'ינג'ר, לתבלין פלפל קאיין, לתבלין כורכום.
  • תבלינים מחממים וממריצים לא מומלצים במצבי חום, ולמי שסובל מבעיות לחץ דם, צרבות, אולקוס ועוד. בכל מצב פרטני – יש להתיעץ עם איש מקצוע.
הרשם
הודע לי
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן